Tehnologia și modernizarea proceselor de muncă au adus un număr mare de beneficii în viața angajaților. Însă, există și o serie de dezavantaje care pun în pericol în principal starea de sănătate fizică a acestora. Programul îndelungat petrecut la birou în fața calculatorului, în aceeași poziție, poate fi o provocare mare, pe care puțini o duc la capăt cu succes și fără repercusiuni. În acest articol vom vorbi despre ergonomie, ce presupune și cum ajută, dar și despre masajul la birou, cel care vine în completarea ergonomiei.

Ergonomia înseamnă găsirea unor soluții optime de lucru, care să cuprindă un mediu confortabil și corect. Acesta trebuie să permită angajatului să fie focusat și să faciliteze atingerea tuturor obiectivelor fără a fi disturbat.

Ergonomia previne afecțiunile musculo-scheletale

Afecțiunile musculo-scheletale sunt afecțiuni ale mușchilor, articulațiilor, a ligamentelor, tendoanelor, nervilor, oaselor și a sistemului circulator local, care apar sau sunt accentuate în principal de activitatea de la locul de muncă. Pozițiile care determină aceste afecțiuni sunt pozițiile statice, șederea sau statul în picioare pentru perioade îndelungate. Cele mai afectate zone sunt spatele, umerii și mâinile, iar ca simptome, se pot resimți furnicături, amorțeli și chiar dureri.

Cum te ajută ergonomia în aceste situații?

Ergonomia vine ca o soluție de prevenție pentru eventualele afecțiuni ce se pot instala în corpul nostru, propunând o postură corectă și neutră a corpului nostru la birou. Cum vizualizăm o astfel de postură?

  1. Spatele trebuie să fie drept, capul ridicat, cu umerii relaxați și ușor coborâți, având antebrațele sprijinite pe orizontală;
  2. Capul trebuie să fie poziționat la nivelul monitorului. Distanța optimă între ochi și ecran este de aproximativ 60-80 cm, sau mai ușor, de lungimea unui braț;
  3. Coloana lombară trebuie să fie susținută;
  4. Genunchii trebuie să aibă o pozițe de 90 de grade;
  5. Coapsele trebuie să stea pe toată suprafața scaunului, iar picioarele să fie cu toată talpa pe podea.

La fel de importante în tot acest proces sunt și pauzele, active sau pasive. Pauzele active se focusează mai mult pe planul vizual, și pot fi micro, mini și maxi.

  1. Pauzele micro presupun concentrarea privirii asupra unui obiect situat la 10 pași distanță. Aceste pauze se iau din 10 în 10 minute, iar durata optimă este de aproximativ 10 secunde.
  2. Pauzele mini, se iau din oră în oră, și presupun 5 minute, timp în care te poți ridica de la birou pentru a-ți destinde mușchii, iar ochii, se pot roti pentru a se relaxa.
  3. Pauzele maxi sunt pauzele pe care le luăm deseori pentru gustări, pentru diferite plimbări. Aici este important să îți ridici corpul și să îl pui în mișcare, timp de minim 15-20 de minute.

Pauzele pasive reprezintă de exemplu, pauzele de masaj terapeutic, acolo unde se masează diferite părți ale corpului și se pune în mișcare circulația sângelui. Tactilmed îți vine în ajutor cu masajul la birou, pe scaun sau pe masă, care poate fi optimizat și customizat conform preferințelor companiei în care lucrezi. Aici poți afla mai multe detalii.

Stresul și oboseala de la birou pot fi ușor de evitat dacă aplicăm corect și la capacitate maximă ergonomia. Productivitatea poate atinge cote maxime, la fel și creativitatea sau dorința de inițiativă. Știm că este greu să ne controlăm poziția constant, așa că, în ajutor vine și masajul la birou 🙂

Categorii: Fără categorie